Tauragės lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ bendruomenę pasiekė džiugi žinia – jau trečią kartą (gamtosauginių mokyklų programa įgyvendinama nuo 2021 m.) iš eilės įstaiga įvertinta gamtosauginių mokyklų programos apdovanojamu – Žaliąja vėliava už pasiekimus darnaus vystymosi švietimo srityje ir kryptingą įstaigos bei visuomenės aplinkosauginio vaidmens stiprinimą.
Tvarumo idėjos ir iniciatyvos įgyvendinamos integruojant tarptautinę gamtosauginių mokyklų programą, STEAM veiksmų strategiją į ugdymo proceso veiklas. Veiksmų plano veiklas koordinuoja gamtosauginis komitetas, vadovė Monika Altaravičienė.
Įstaigos bendruomenė kasmet dalyvauja Gamtosauginių mokyklų programos iniciatyvose (FEE Globalinės veiksmo dienos), tarptautinėje akcijoje „Darom“, edukacinėje programoje „Kaip gražu lauke“, tarptautinėje Judumo savaitėje, akcijoje „Diena be automobilio“, pažintinėse išvykose po miestą viešuoju transportu. Vaikučiai noriai atvyksta į darželį paspirtukais, dviratukais, pėsčiomis.
Ugdymo veiklose vaikai supažindinami su atsinaujinančiais energijos šaltiniais: kaip vandens energija virsta elektros energija, kaip vėjo energiją panaudoti vežimėlio judėjimui, kas yra žaliasis kuras, kaip jis gaminamas. Vaikai pagal pateiktą paveikslėlį surenka ir pritvirtina prie butelio ir turbinos laikiklius. Bando iš butelio paleisti vandens čiurkšlę, stebi, kaip veikia turbina, komentuoja. Vėliau atlieka bandymus su vėjo malūnėliu. Vaikai aptaria saulės energijos panaudojimo pavyzdžius ir kaip tai prisideda prie gamtos tausojimo. Su kūrybiniu smalsumu ugdytiniai įsitraukia į sliekų bokšto kūrimą iš antrinių žaliavų – plastikinio butelio, sudžiūvusios žolės, lapų ir pan.
Tėveliai su vaikučiais ir mokytojais kūrybiškai įgyvendina projektus – „Mano ypatingas maišelis“ (iš antrinių žaliavų), „Moliūgų takelis“, „Rudeninių lapų fiesta“, „Žiemą mes draugaujam su gamta“, „Pasaulinė vandens diena“, „Žemės diena“, akcija „DAROM 2024“, „Globojame sparnuočius“, „Draugaujame su medžiu“ ir kt.
Aktyvi ir kūrybiška šeimos diena lauko erdvėse „Džiaugiasi širdelės, kai mes kartu“,
tėvelių noriai palaikoma rudens gerumo ir tvarumą skatinanti akcija „Pasidalinkime“.
Sėkmingai įgyvendinamas respublikinis projektas „Žalioji palangė“. Vaikų užaugintos ant palangės daržovės pasodinamos darželio šiltnamyje – žaliojoje laboratorijoje, kurioje šiltuoju metų laiku vyksta pažintinės edukacinės veiklos.
Tauragės lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“ šį pavasarį vėl sukvietė miesto ikimokyklines ugdymo įstaigas į projekto „Pasidalinkime draugyste“ tęstines veiklas. Tauragės rajono savivaldybei remiant buvo pasodinti dar po 2 vaismedžius visuose 4 miesto darželiuose: obelaitės ir slyvaitės. Vaismedžių auginimo ir priežiūros procesas stiprina vaikų gamtą tausojančią elgseną, globą ir atsakomybę, plėtoja įstaigų bendradarbiavimą per patirtines tvarumo edukacijas.
Lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ iniciatyva kasmet organizuojamas rajono saugaus eismo ir judėjimą dviratukais, paspirtukais skatinantis bei gamtos taršą raginantis mažinti renginys „Raudona – stok, geltona – lauk, žalia -per gatvę drąsiai trauk“. Dalyvauja vaikų komandos su mokytojais iš lopšelių-darželių: „Kodėlčius“, „Pušelė“, „Žvaigždutė“, Tarailių progimnazijos, Jovarų pagrindinės mokyklos. Šio tradicinio renginio rėmėjai ir socialiniai partneriai – Tauragės rajono savivaldybė, Tauragės policijos komisariatas, vairavimo mokykla UAB „Biceda“, Tauragės švietimo centras.
Tauragės lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“ inicijavo ir organizavo rajono ikimokyklinių ugdymo įstaigų bendradarbiavimą ir gamtinę aplinką tausojantį renginį miesto erdvėse „Aktyvios patirtinės vaikų žaidynės “.
Darbuotojai iš Tauragės regiono atliekų rūšiavimo centro „Tracas“ , „Žaliojo taško“ organizuoja edukacijas ugdytiniams, kaip rūšiuoti atliekas pagal rūšis. Vaikučiai su tėveliais ir mes visi kartu susitariame namuose ir darželyje rūšiuoti atliekas ir saugoti gamtą. Maisto atliekos, kaip obuolių graužtukai, žievės nešamos į sliekų požemį, kuriame visas atliekų perdirbimo nenutrūkstantis procesas.
Kasmet vykdome gamtosauginių mokyklų programos monitoringą.
Pastebėtas atsakingesnis ir labiau motyvuotas popieriaus, plastiko, stiklo rūšiavimas,
noras sužinoti, kiek jo surinkta, svėrimas, rezultatų aptarimas, pamąstymai kartu, kaip
elgtis, kad atliekų būtų mažiau, kaip tinkamai rūšiuoti, kaip nepalikti šiukšlių lauko žaidimų
aplinkoje, išvykoje į gamtą ir pan.
Monitoringo rezultatų aptarimo metu kilo idėja išplėtoti lauko edukacines erdves: įrengtas
relaksinis takas, praplėsta hortenzijų krūmų alėja, įrengta mąstymą ir judumą skatinanti
erdvė.
Nuolat jaučiame rūpestingų tėvelių palaikymą, aktyvų ir geranorišką dalyvavimą veiklose.
Mūsų svarbiausias siekis, kad dermėje su gamtine aplinka vaikai augtų žingeidūs, aktyvūs, mąstantys, kūrybiški, sveiki ir laimingi.